Masaż leczniczy kręgosłupa

Jeśli cierpisz na dolegliwości bólowe pleców, umów się do Be Active na masaż leczniczy kręgosłupa, który obejmuje mięśnie i tkanki miękkie znajdujące się wzdłuż jego przebiegu. Masaż leczniczy kręgosłupa wykonujemy na odcinku lędźwiowo-krzyżowym, piersiowo-lędźwiowym lub szyjno-piersiowym. W Be Active uzyskasz profesjonalną pomoc doświadczonego fizjoterapeuty, który zadba o redukcję napięcia mięśniowego, poprawi krążenie krwi, wyeliminuje blokady i zapewni Ci relaks. Masaż leczniczy kręgosłupa nie tylko niweluje ból, lecz także zapobiega jego występowaniu w przyszłości.

Jeżeli interesuje Cię ten rodzaj zabiegu - najszybciej zarezerwujesz wizytę KLIKAJĄC TU. Umów się do naszego fizjoterapeuty.

Pamiętaj, że jeżeli nie wiesz czy możesz skorzystać z tej formy zabiegu, umów się na darmową konsultację i rozwiej wszystkie swoje wątpliwości.

Masaż leczniczy kręgosłupa – dla kogo jest przeznaczony i na czym polega?

Masaż leczniczy, wykonuje się w celu znoszenia dolegliwości, leczenia rozmaitych schorzeń, a także zapobiegania ich rozwojowi. Pod tym względem różni się np. od masażu relaksacyjnego służącego rozluźnieniu, czy łagodzeniu stresu. Jest bardziej przyjemnościową formą masażu. Oczywiście granica pomiędzy różnymi rodzajami masażu nie jest ostra (leczniczy masaż pleców o którym tu mówimy, jest formą leczniczą i może znakomicie posłużyć rozluźnieniu mięśni), niemniej do Centrum Be Active w Krakowie na masaż leczniczy zapraszamy osoby, które cierpią na dolegliwości bólowe pleców i schorzenia kręgosłupa.

Komu może pomóc masaż leczniczy pleców?

Leczniczy masaż pleców obejmuje mięśnie i inne tkanki miękkie znajdujące się wzdłuż kręgosłupa. Oddziałując manualnie na te obszary ciała, możemy wspomóc proces leczenia i przynieść ulgę:

po urazach kręgosłupa,

w rehabilitacji po zabiegach chirurgicznych na kręgosłup,

w dolegliwościach związanych ze zmianami zwyrodnieniowymi kręgosłupa,

w bólach przeciążeniowych, np. związanych z pracą w wymuszonej pozycji albo przy wadach postawy,

w przypadku nerwobólów, np. przy rwie kulszowej,

przy nadmiernym napięciu mięśniowym związanym z przewlekłym stresem.

Zmagasz się z powyższymi dolegliwościami? Umów się na wizytę i otrzymaj fachową pomoc!

Kiedy masaż leczniczy jest niewskazany?

Istnieją też oczywiście przeciwwskazania do wykonania masażu leczniczego pleców, dlatego zawsze przeprowadzamy dokładną konsultację, aby masaż wykonywany był w sposób bezpieczny dla pacjenta. Ze swojej strony pacjentom zmagającym się z wyżej wymienionymi dolegliwościami oferujemy pomoc wysoko wykwalifikowanych fizjoterapeutów z wieloletnim doświadczeniem. Masaż leczniczy przynosi bowiem zamierzony efekt terapeutyczny (a przede wszystkim – nie szkodzi!) tylko wówczas, gdy wykonuje go doświadczony fizjoterapeuta.

Na czym polega masaż leczniczy kręgosłupa?

Istnieją różne rodzaje masażu leczniczego. W Centrum Be Active w Krakowie najczęściej korzystamy z wielu technik masażu, dobierając je indywidualnie do aktualnych potrzeb. Nasza kadra ciągle się szkoli, aby coraz skuteczniej pomagać w waszych dolegliwościach. Czynności, poprzez które masażysta oddziałuje mechanicznie na skórę, mięśnie, ścięgna i stawy, a także naczynia krwionośne i limfatyczne oraz receptory nerwowe, to m.in. głaskanie, ugniatanie, rozcieranie, oklepywanie.

W zależności od wyboru technik, a także od siły nacisku czy tempa masowania, fizjoterapeuta może osiągnąć zamierzone efekty. Dlatego szczegółowy przebieg masażu leczniczego uzależniony jest zawsze od potrzeb Pacjenta, a także takich uwarunkowań, jak wiek, masa ciała czy ogólny stan zdrowia.

Masaż leczniczy zastosować można na całe plecy (w tym barki, pośladki) lub na poszczególne odcinki kręgosłupa. Zabieg trwa od 50 do 60 minut.
Nie wiesz który zabieg będzie odpowiedni dla ciebie? Zadzwoń do nas. Nasi wykwalifikowani pracownicy pomogą dobrać odpowiedni masaż dla Ciebie. Lub umów się na bezpłatną konsultacje i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc.

Jak się przygotować do masażu leczniczego?

Osoby, które zjawiają się w Centrum Be Active na masaż leczniczy, często mają wiele pytań i wątpliwości dotyczących tego zabiegu, np. czy wymaga on szczególnego przygotowania, czy jest bolesny, jakie są przeciwskazania itd. Wskazane jest, aby pacjent, miał oczyszczoną skórę pleców, wolną od dermatoz. Podczas zabiegu masowana okolica musi być odsłonięta, w związku z tym nie jest wymagany specjalny strój. Pozostałe części garderoby powinny być wygodne, co ułatwi rozluźnienie wszystkich mięśni.

Czy masaż leczniczy jest bolesny?

Wielu Pacjentów obawia się dolegliwości bólowych podczas masażu leczniczego. Masowanie okolic objętych zmianami chorobowymi początkowo może sprawiać pewien dyskomfort, ale nie na tyle silny, by można mówić o trudnym do zniesienia bólu. Wykonując masaże lecznicze, zawsze dawkujemy bodźce stopniowo, obserwując reakcję Pacjenta. Techniki masowania i siłę nacisku dobieramy w taki sposób, by zabieg łagodził, a nie nasilał dolegliwości. Przy czym trzeba wiedzieć, że nie zawsze musi to być zabieg przyjemny w odczuciu i na efekty potrzeba czekać nawet kilka dni.

Jakie korzyści można odnieść z masażu leczniczego?

Masaże lecznicze mają bardzo pozytywny wpływ na ludzki organizm i są niezwykle pomocne w procesie leczenia czy rehabilitacji. Konkretne efekty zależą od charakteru dolegliwości Pacjenta. Podstawowe korzyści, jakie można odnieść po serii regularnych zabiegów, to:

redukcja dolegliwości bólowych

rozluźnienie napiętych mięśni

poprawa ruchomości stawów

zniesienie obrzęków

lepsze ukrwienie, a tym samym odżywienie i dotlenienie masowanych tkanek i powiązanych z nimi struktur

Szukasz ulgi w przewlekłym bólu?

A może zmagasz się z uciążliwymi nerwobólami albo napięciem mięśniowym o podłożu stresowym?

W Centrum Osteopatii i Rehabilitacji Be Active w Krakowie z masażu leczniczego pleców może skorzystać każda osoba w potrzebie.

Aby umówić się na spotkanie z naszym fizjoterapeutą, wystarczy skontaktować się z nami telefonicznie lub poprzez wygodny formularz online.

Na dole strony znajdziesz wszystkich naszych fizjoterapeutów wykonujących masaż leczniczy pleców.

Masaż leczniczy w Be Active

Chcę teraz wybrać termin wizyty

Wybierz swojego terapeutę i kliknij w link do rejestracji