Osteopatia w uproszczeniu polega na leczeniu bólu bez leków.

Jest naturalną odpowiedzią na cierpienia związane z kręgosłupem, głową, mięśniami i stawami. Zamiast środków uśmierzających ból, osteopata znajduje jego przyczyny i doprowadza swoimi rękoma do eliminacji ich skutków.

Czym jest osteopatia? Co leczy osteopata?

Czy wiesz, że osteopatia jest dziedziną z pogranicza medycyny i fizjoterapii? Tym, co wyróżnia ją spośród klasycznych metod leczenia, jest leżąca u jej podstawy filozofia. Zgodnie z kluczowym założeniem osteopatii, ludzki organizm jest jednością, a zdrowie to objaw równowagi w ciele i umyśle.

Postępowanie w przypadku jakiejkolwiek dolegliwości wymaga więc podejścia holistycznego, czyli całościowego spojrzenia na daną osobę. Osteopata leczy człowieka – z uwzględnieniem wszystkich indywidualnych uwarunkowań, które mogą wpływać na jego dolegliwości.

Osteopatia to system diagnostyki i leczenia schorzeń oparty o terapię manualną. Często lokuje się osteopatię w obszarze medycyny niekonwencjonalnej. Osteopatia oparta jest o rzetelną wiedzę, a wykonywanie zawodu osteopaty wymaga ukończenia odpowiedniej uczelni, jako studia podyplomowe.

Kim jest osteopata?

Każdy osteopata w Centrum Be Active w Krakowie jest magistrem fizjoterapii i ukończył kilkuletnie studia podyplomowe w zakresie wybranej specjalności osteopatycznej. Zatrudniamy osteopatów i fizjoterapeutów wyłącznie z kilkuletnim doświadczeniem, sprawdzając jego kompetencje na etapie rekrutacji. Dzięki takiemu podejściu, mamy pewność, że nasi pacjenci umawiają się do odpowiednio wyszkolonych osób. Ciągle się uczymy i poszerzamy swoje kompetencje. Jesteśmy gabinetem, który uznawany jest przez szeroką rzeszę pacjentów za miejsce w którym każdy czuje się bezpiecznie. Jest zaopiekowany i otrzymał odpowiednią pomoc w jego dolegliwościach. To nasz priorytet o który dbamy każdego dnia.

W swojej pracy osteopata bazuje na naukowej wiedzy na temat anatomii i fizjologii. Oddziałując przede wszystkim na układ kostno-mięśniowy (a także powięziowy, krwionośny i limfatyczny), specjalista musi doskonale znać jego biomechanikę oraz rozumieć wszelkie powiązania pomiędzy pracą układu ruchu, a funkcjonowaniem narządów wewnętrznych. Tylko dzięki takiej podbudowie techniki osteopatyczne mogą mieć realny wpływ na stan zdrowia pacjentów.

Kto może skorzystać z pomocy osteopaty?

Osteopatia jest formą fizjoterapii, a jej metody polegają m.in. na manualnym oddziaływaniu na układ mięśniowo-szkieletowy. Nasi osteopaci w zależności od swoich specjalizacji przyjmują już kilkutygodniowe niemowlęta, dzieci, osoby dorosłe w tym kobiety w ciąży.

Wskazaniami do wizyty w gabinecie osteopatii są najczęściej:

Kontuzje sportowe i urazy powypadkowe,

Zmiany zwyrodnieniowe w układzie ruchu,

Wady postawy,

Dolegliwości bólowe (np. kręgosłupa, stawów) o różnym, pochodzeniu.

Dolegliwości wieku niemowlęcego jak ulewanie, refluks, niechęć do jedzenia, krzywa główka, syndrom Kiss

Bóle głowy, w tym migreny

Problemy z zajściem w ciąży, bolesne stosunki,

Źle ułożone dziecko w brzuchu ( nie odwrócone w odpowiednim momencie) i wiele wiele więcej.

Osteopata leczy również pacjentów z przewlekłym bólem pleców czy szyi spowodowanym złymi nawykami czy niezdrowym trybem życia, np. niedostatkiem aktywności ruchowej albo wielogodzinną pracą przy biurku.

Mobilizacja układu mięśniowo-szkieletowego może jednak służyć także inny celom. Do naszego centrum osteopatii w Krakowie zapraszamy osoby zmagające się z takimi dolegliwościami, jak nawracające bóle głowy, bolesne miesiączki, nietrzymanie moczu, refluks żołądkowo-przełykowy czy częste infekcje. Osteopatia pomocna jest także w leczeniu przewlekłych chorób autoimmunologicznych lub metabolicznych, zaburzeń snu, a nawet zaburzeń psychicznych, w szczególności – depresji.

Z pomocy osteopaty skorzystać mogą pacjenci w każdym wieku, nawet niemowlęta. Pracujemy z dziećmi i dorosłymi, osobami z zespołem Downa, Aspergera, czy z Autyzmem. W odróżnieniu od wielu innych metod leczenia, osteopatia bezpieczna jest dla kobiet ciężarnych. Co więcej, w Centrum Be Active w Krakowie działają osteopaci specjalizujący się w leczeniu dolegliwości występujących w okresie w ciąży i tuż po narodzinach dziecka.

Co ważne - zwracają się do nas też kobiety, które mają problemy z zajściem w ciąże. W wielu przypadkach udaje się pomóc. Możemy pochwalić się, że mamy już kilkunastoro dzieci, które przyszły na świat, bo udało się znaleźć przyczynę i zastosować odpowiednie techniki osteopatyczne, które pomogły naszym pacjentkom zajść w ciążę.

Zmagasz się z wyżej wymienionymi dolegliwościami? A może chcesz jak najszybciej wrócić do zdrowia po kontuzji lub wypadku? Umów się na wizytę w Centrum Osteopatii Be Active wiemy, że mniej bólu, daje więcej z życia.

Na wizytę w naszym centrum osteopatii można umówić się telefonicznie lub poprzez działającą 24h rejestrację online znajdującą się na stronie internetowej.

Jak wygląda wizyta w gabinecie osteopatii?

Podczas pierwszego spotkania zawsze przeprowadzamy dokładny wywiad z pacjentem i niezbędne badania fizykalne (np. badania palpacyjne, testy neurologiczne itp). Możemy zlecić wykonanie dodatkowych badań które pomogą w lepszej diagnozie i terapii. Warto zabrać ze sobą dotychczasową dokumentację medyczną.

W ramach zaplanowanej terapii osteopata, korzysta z rozmaitych technik manualnych (rzadko korzysta tylko z jednej) dostosowanych do miejsca i rodzaju dysfunkcji oraz potrzeb pacjenta. Przykładowe metody to:

manipulacje i mobilizacje stawowe,

techniki mięśniowo-powięziowe,

technika czaszkowo-krzyżowa,

terapia punktów spustowych.

Częstotliwość spotkań z osteopatą i czas trwania pojedynczej sesji jest kwestią indywidualną. Niezwykle istotne jest stosowanie się do zaleceń terapeuty pomiędzy zabiegami. Zmiana diety czy trybu życia mają kluczowy wpływ na zdolności autoregeneracyjne organizmu. Przy odpowiednim zaangażowaniu ze strony pacjenta leczenie osteopatyczne szybko przynosi pierwsze pozytywne rezultaty.

Dolegliwości w jakich pomaga osteopatia

Bóle kręgosłupa (przeciążenia, rwa kulszowa, dyskopatia, wady postawy)

Bóle głowy (bóle przeciążeniowe, migreny, zawroty głowy, neuralgia nerwu trójdzielnego)

Bóle mięśni i stawów (bóle kolan, biodra lub barku, łokieć tenisisty, golfisty, zespół cieśni nadgarstka, drętwienie rąk)

Urazy, stany pooperacyjne (w tym praca z bliznami po operacjach, cesarskim cięciu)

Zaburzenia trzewne (zespół jelita drażliwego, bóle żołądka, zaparcia, wzdęcia, refluks, zgaga)

Problemy dna miednicy (nietrzymanie moczu)

Stany chorobowe (astma, zapalenie zatok, nawracające infekcje)

Ciąża/zaburzenia ginekologiczne/ problemy po ciąży (Ciężki poród, cesarskie cięcie, bolesne miesiączki, bóle okolicy lędźwiowo-krzyżowej, problemy ze spojeniem łonowym)

Wady postawy i dzieci, płaskostopie, asymetrie

Zdarza się, że osteopatia pomaga nawet uniknąć poważnej operacji, jednak kluczowa jest dogłębna diagnoza

Jeżeli potrzebujesz specjalistycznej pomocy, umów się do naszych specjalistów. Pomożemy.

Chcę teraz wybrać termin wizyty

Wybierz swojego terapeutę i kliknij w link do rejestracji